Flagshipstore Mercedes-Benz, Den Haag

Flagshipstore Mercedes-Benz, Den Haag

De Mercedes-Benz flagshipstore in Den Haag is de eerste store met het nieuwe retailconcept van Mercedes-Benz in Europa. Centraal in het nieuwe concept staat het creëren van een fascinerende merkbeleving.
 
Alle verlichting in de flagshipstore wordt aangestuurd door het Helvar lichtmanagementsyteem. Er is veel geautomatiseerd door middel van sensoren en tijdsturingen. Speciale armaturen zijn ook opgenomen in het systeem door middel van de handige 492 relais units.
 
Digitale technieken
In de store zijn veel digitale technieken toegepast en met elkaar geïntegreerd met als doel de dienstverlening naadloos aan te laten sluiten op de behoefte van de klant. Een voorbeeld hiervan is de integratie van het lichtmanagementsysteem met het Crestron AV-systeem. Dit zorgt ervoor dat de setting in de Consultancy Rooms afgesteld kan worden rondom een product. Door middel van presets kan er op basis van de audio, content op de schermen en de verlichting een perfecte merk- en productbeleving gecreëerd worden voor de klant.
 

Rob Metzelaar, manager Mercedes-Benz: "Het systeem functioneert zoals het moet. De integratie met Crestron is goed gegaan en het contact met Helvar is goed!".


Showcase
Het gebouw valt goed op vanaf de snelweg dankzij de schitterende showcase. De showcase bestaat uit 4 rijen waar in totaal 44 auto’s tentoongesteld kunnen worden. Omdat het verschilt hoeveel auto’s er in de showcase staan kan de verlichting via het touchscreen per auto instellen ingesteld en opgeslagen worden in een scene.